mikä Ukko-Pekka
Pertti Itkonen
2008-02-04 08:36:36 UTC
Olen monta kertaa Karjaan ohi matkustaessani pohtinut, että minkä numeroinen
Ukko-Pekka viettää eläkepäiviään veturitallin takana pressujen alla ja kuka
sen mahtaa omistaa. Entäs mikä ainakin osittain valkoiseksi maalattu
Pikku-Jumbo majailee Pasilan alaratapihalla veturitallien läheisyydessä.
Mikä on sen numero ja kuka sen omistaa.

Pertti Itkonen
Simo Toikkanen
2008-02-04 11:09:43 UTC
Post by Pertti Itkonen
[...]
Karjaan Pekka on 1007 ja SRHS:n sivujen (http://www.dlc.fi/~srhs/index4.htm)
mukaan Höyrykoneyhdistyksen omistuksessa. Pasilan valkea Tk3 1163 on myös
Höyrykoneyhdistyksen samaisen listan mukaan. Lista tosin vaikuttaa olevan
hiukan ajastaan jäljessä ainakin 1151:n ja 1148:n tilanteen suhteen...
--
Simo Toikkanen