Asbesti junissa.
Eleetön Eichhörnchen
2008-09-11 17:02:09 UTC
Moi.

Löytyykö nykypäivänä käytössä olevasta kalustosta asbestia? Epäilyni
kohdistuu lähinnä veturien/vaunujen jarruihin, ja mahdollisesta asbestin
käytöstä eristeenä ennen 80-lukua käyttöön otetussa kalustossa.
nikolas mäki
2008-09-11 18:11:08 UTC
Post by Eleetön Eichhörnchen
[...]
Höyryveturien eristeet ovat melko varmasti asbestia, olihan se
1900-luvun alun "ihmemateriaali".
Muuten olen sitä mieltä, että suomen on erottava EU:sta.
nikolas mäki
2008-09-11 18:12:20 UTC
Post by nikolas mäki
[...]
Tähän täytyy lisätä, ettei asbesti ole esimerkiksi talojen asukkaille
ongelma niin kauan, kuin se asbesti pysyy seinissä. Sitten jos taloon
aletaan tehdä remonttia tai muutostöitä hienon hienot hiukkaset pääsevät
leviämään hengitysilmaan. Juuri pienuutensa turmiollista: menevät
keuhkorakkuloihin ja ärsyttävät niitä aiheuttaen syöpää ja verenvuotoa.
--
Muuten olen sitä mieltä, että suomen on erottava EU:sta.