Kenttärata
Reijo Liljedahl
2009-02-13 15:20:58 UTC
Onkohan tämä linkki ollut täällä aikaisemmin esillä:

http://www.palasuomenhistoriaa.net/kuvat/rata/

On siinä ollut melkoiset talkoot kun tuotakin on käsipelillä rakennettu
sodan olosuhteissa.

-Reijo-
nikolas mäki
2009-02-13 16:43:54 UTC
Post by Reijo Liljedahl
http://www.palasuomenhistoriaa.net/kuvat/rata/
On siinä ollut melkoiset talkoot kun tuotakin on käsipelillä rakennettu
sodan olosuhteissa.
-Reijo-
Ylipäätään koneiden ja etenkin automaation aikana syntyneiden (ja
eläneiden) on vaikea käsittää, miten paljon fyysistä työtä tarvittiin
vaikkapa purjelaivojen operointiin tai rautateiden rakentamiseen
1800-luvulla. Eikä ne höyrylaivatkaan itsestään toimineet, niissäkin
piti käsiä ja usein jalkojakin liikuttaa aika roimasti.
Muuten olen sitä mieltä, että suomen on erottava EU:sta.
nikolas mäki
2009-02-13 16:45:42 UTC
Post by Reijo Liljedahl
http://www.palasuomenhistoriaa.net/kuvat/rata/
On siinä ollut melkoiset talkoot kun tuotakin on käsipelillä rakennettu
sodan olosuhteissa.
-Reijo-
Huomioitava on suomalaisten osittain saksalaistyyppinen taipumus
rakentaa kaikki ns. viimesen päälle. Mainitaanko missään, mikä oli tuon
syvärin kenttäradan tärkein tarkoitus?
Muuten olen sitä mieltä, että suomen on erottava EU:sta.
nikolas mäki
2009-02-15 11:19:44 UTC
Post by Reijo Liljedahl
http://www.palasuomenhistoriaa.net/kuvat/rata/
On siinä ollut melkoiset talkoot kun tuotakin on käsipelillä rakennettu
sodan olosuhteissa.
-Reijo-
Katselin kuvat. Aika perusteelliselta työltä vaikuttaa "tilapäiseksi"
rautatieksi. Tulee mieleen, ettei radan rakentamisesta päättäneillä
ollut mitään epäselvyyttä sodan lopputuloksesta. :-)
--
Muuten olen sitä mieltä, että suomen on erottava EU:sta.